Tarih : 04.09.2025
Sayı : BBDAS/2025-157
Konu : 55 Seri No.lu KDV Genel Tebliği İle Yapılan Değişiklikler
- Petrol aramalarına ilişkin istisna uygulaması ile ilgili fatura listelerinin Petrol İşleri Genel Müdürlüğü tarafından Gelir İdaresi Başkanlığı’na elektronik ortamda bildirilmesine yönelik düzenleme yapıldı.
- Milli Savunma Bakanlığı veya Savunma Sanayii Başkanlığı tarafından savunma sanayii projesi olarak onaylanarak ihracına izin verilen bazı araçların; imalatını yapan yüklenici firmalara bu imalata yönelik yapılacak teslim ve hizmetler de 13/f istisnası kapsamına alındı.
- Milli Savunma Bakanlığı ve İç Güvenlik ihtiyaçlarında kullanılmak üzere 7555 sayılı Kanun ile getirilen bazı taşıtların tesliminde KDV istisnasının (13/1-o) uygulama usul ve esasları belirlendi.
- “İmalat Sanayii ile Turizme Yönelik Yatırım Teşvik Belgesi Kapsamındaki İnşaat İşleri” ile ilgili Geçici 37. maddedeki Cumhurbaşkanı tarafından 31/12/2028 tarihine uzatılan istisna uygulama süresi Tebliğe işlendi.
- 7555 sayılı Kanun ile, Mazbut Vakıfların taşınmaz satışına getirilen KDV istisnası Tebliğe işlendi.
- 7555 sayılı Kanun ile, 4760 sayılı ÖTV Kanunu'nun 16'ıncı maddesinin (4) numaralı fıkrasına göre teminat karşılığı ithal edilen malın teminatının hesaplanmasına esas ÖTV tutarının KDV matrahına dahil edilmesi gerektiğine yönelik usul ve esaslar belirlendi.
- Amortismana Tabi İktisadi Kıymetler (ATİK) nedeniyle yüklenilen ve iadeye konu edilen KDV tutarının hesaplanmasında, iade tutarına pay verilmesi sırasında uyulacak yeni usul ve esaslar belirlendi.
- ATİK’lerin aktife girdiği ve iade hakkı doğuran işlemde kullanılması durumunda bu tarihten itibaren iade hakkı doğuran her bir dönem için ATİK’den yüklenilen ve iadeye pay verilebilecek olan KDV nin ilgili dönemde yüklenime ve iadeye konu edilmesi esası getirilmiş olup, ATİK’lerden dolayı ilgili döneminde iadeye konu edilmeyen KDV’nin sonraki dönemlerde iadeye konu edilemeyeceği yönünde önemli düzenleme yapıldı.
- Diğer bir husus ise; mükelleflerin ATİK’e ilişkin yüklenilen KDV’den iade hesabına pay verilmesi durumunda, yapılacak hesaplamalara ilişkin şablonu Tebliğ ekinde yer alan tablonun hazırlanarak, iade dosyasına eklenmesi zorunluluğudur.
- 1/4/2025 tarihinden itibaren iade talebinde bulunulabilecek asgari tutar Cumhurbaşkanı Kararı ile 2.000 TL den 10.000 TL ye yükseltilmişti. Bu düzenleme Tebliğe işlendi.
- Tebliğ taslağında yer alan; “SMİYB düzenleyen veya kullanan mükelleflerin 13/d ve Geç 37 madde kapsamındaki teşvik belgelerinin iptal edileceğine ve yeni belge verilmeyeceğine…” yönelik düzenleme, yayımlanan Tebliğde yer almadığından bu yönde bir değişiklik yapılmamış oldu.
- “Türk Petrol Kanunu Hükümlerine Göre Petrol Arama Faaliyetlerini Yürütenlere Yapılan Teslim Ve Hizmetlere İlişkin İstisna” Uygulanan Fatura Listeleri Genel Müdürlük Tarafından Elektronik Ortamda Gelir İdaresi Başkanlığına Gönderilecek:
Tebliğin 1’inci maddesi ile; (II/B-3.1.2.) bölümünde yer alan;
“…İstisna kapsamında münhasıran petrol arama faaliyetlerinde kullanılmak üzere sarf malzemesi niteliğinde olan malzemeler ile hizmet alımında bulunan ilgili kişi ve kuruluşlarca, bu mal ve hizmetlere ilişkin fatura bilgilerini içeren bir liste hazırlanır ve faturanın düzenlendiği ayı takip eden ayın 10 uncu gününe kadar Petrol İşleri Genel Müdürlüğüne verilir. Petrol İşleri Genel Müdürlüğünce bu liste yedi gün içinde incelenerek onaylanır…”
- Paragrafının sonuna aşağıdaki cümle eklenmiştir:
“Onaylanan bu liste Genel Müdürlükçe Gelir İdaresi Başkanlığına elektronik ortamda gönderilir.”
- Böylelikle, istisna kapsamında düzenlenen fatura bilgilerini ihtiva eden ve Petrol İş Genel Müdürlüğüne ibrazı gereken listelerin, Müdürlük tarafından Gelir İdaresi Başkanlığına elektronik ortamda gönderilmesi sağlanmıştır.
- “Ulusal Güvenlik Amaçlı Teslim Ve Hizmetlere İlişkin İstisna” Uygulamasına İlişkin Milli Savunma Bakanlığı Veya Savunma Sanayii Başkanlığı Tarafından Savunma Sanayii Projesi Olarak Onaylanarak İhracına İzin Verilen Bazı Araçları Yapan Yüklenicilere Yapılan Teslim ve Hizmetler 13/f İstisnası Kapsamına Alındı:
Tebliğin 2’inci maddesi ile; (II/B-7.1.) bölümünün sonuna aşağıdaki paragraf eklenmiştir:
“Milli Savunma Bakanlığı veya Savunma Sanayii Başkanlığı tarafından savunma sanayii projesi olarak onaylanarak ihracına izin verilen uçak, helikopter, gemi, denizaltı, tank, panzer, zırhlı personel taşıyıcı, roket, füze gibi araçların imalatını yapan yüklenici firmalara bu imalata ilişkin yapılacak mal teslimi ve hizmet ifaları da 3065 sayılı Kanunun 13/f maddesi kapsamında KDV’den istisna olacaktır.”
- Milli Savunma Bakanlığı veya Savunma Sanayii Başkanlığı tarafından savunma sanayii projesi olarak onaylanarak ihracına izin verilen araçların; imalatını yapan yüklenici firmalara bu imalata yönelik yapılacak teslim ve hizmetler de istisna kapsamına alınmıştır.
- “Milli Savunma Ve İç Güvenlik İhtiyaçlarında Kullanılmak Üzere Taşıt Teslimi” İstisna Kapsamına Alınmıştır:
Tebliğin 3’üncü maddesi ile, Tebliğe (II/B-17.4.2.) bölümünden sonra gelmek üzere “Milli Savunma ve İç Güvenlik İhtiyaçlarında Kullanılmak Üzere Taşıt Teslimi” bölümü eklenmiştir.
- 7555 sayılı Kanunun 6 ncı maddesiyle 3065 sayılı Kanunun 13 üncü maddesinin birinci fıkrasına eklenen (o) bendine göre, 4760 sayılı ÖTV Kanununa ekli (II) sayılı listenin 87.03 G.T.İ.P. numarasında yer alan “- Yük taşımasında kullanılıp azami ağırlığı 3,5 tonu aşmayan ve yolcu taşıma kapasitesi (Yolcu taşıma kapasitesi sürücü dahil toplam yolcu sayısının 70 kilogramla çarpılması suretiyle hesaplanır. Bu hesaplamada koltuk olmasa dahi, koltuk montajı için bulunan sabit tertibatlar da koltuk olarak dikkate alınır) istiap haddinin (bir aracın güvenle taşıyabileceği sürücü ve yolcu dahil toplam yük ağırlığı) %50’sinin altında olan motorlu araçlardan (bütün tekerlekleri motordan güç alan veya alabilenler, binek otomobilleri, steyşın vagonlar, yarış arabaları, arazi taşıtları hariç)” satırındaki motorlu taşıtlar ile 87.04 ve 87.11 G.T.İ.P. numaralarında yer alan taşıtların, münhasıran milli savunma ve iç güvenlik ihtiyaçlarında kullanılmak üzere Millî Savunma Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı, Savunma Sanayii Başkanlığı ve Millî İstihbarat Teşkilatı Başkanlığına teslimi KDV’den istisna edilmişti.
- Tebliğde yapılan düzenleme ile, söz konusu istisnanın; kapsamı, uygulaması, beyanı, iade usul ve esasları ayrı ayrı belirlenmiştir.
- Ayrıca Tebliğ ekine “Ek-34 İstisna Belgesi” eklenmiş olup, bu kapsamda satış yapılabilmesi için istisna belgesinin alınmış olması ve belge eki listede satışı yapılacak araç ve taşıt bilgilerin yer alması gerekecektir.
- Geçici 37’inci Madde Kapsamında “İmalat Sanayii İle Turizme Yönelik Yatırım Teşvik Belgesi Kapsamındaki İnşaat İşleri”nde İstisna Uygulama Süresinin Cumhurbaşkanı Kararı Paralelinde Güncellenmiştir:
Tebliğin 4’üncü maddesi ile Tebliğin (II/E-7/A.) bölümünün dördüncü paragrafından sonra gelmek üzere aşağıdaki paragraf eklenmiş; (II/E-7/A.), (II/E-7/A.1.) ve (II/E-7/A.2.) bölümlerinde yer alan “31/12/2025” tarihi “31/12/2028” olarak güncellenmiştir.
“Diğer taraftan, 1/5/2025 tarihli ve 32887 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 30/4/2025 tarihli ve 9770 sayılı Cumhurbaşkanı Kararıyla, söz konusu maddenin 31/12/2028 tarihine kadar uygulanmasına karar verilmiştir.”
- Söz konusu istisna uygulama süresi Cumhurbaşkanı Kararı ile 31/12/2028 tarihine uzatıldığından, Tebliğde gerekli güncellemeler yapılmıştır.
- 7555 Sayılı Kanun İle “Mazbut Vakıfların Taşınmaz Satışlarına Getirilen KDV İstisnası” Tebliğe İşlenmiştir:
Tebliğin 5’inci maddesi ile; Tebliğin (II/F-4.15.) bölümünün başlığı ile birinci ve üçüncü paragrafları aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, aynı bölümün sonuna aşağıdaki paragraf eklenmiştir;
“Hazinece yapılan taşınmaz teslimi ve kiralamaları, irtifak hakkı tesisi, kullanma izni ve ön izin verilmesi işlemleri, Kentsel Dönüşüm Başkanlığı ile TOKİ Başkanlığınca yapılan arsa ve arazi teslimleri ile Vakıflar Genel Müdürlüğünün yönettiği ve temsil ettiği mazbut vakıfların mülkiyetinde bulunan taşınmazların satışı suretiyle gerçekleşen devir ve teslimler KDV’den müstesnadır.”
“Kentsel Dönüşüm Başkanlığı ile TOKİ’ye tanınan istisna ise bu kurumların yapacağı arsa ve arazi teslimleri ile sınırlıdır. Kentsel Dönüşüm Başkanlığı ile TOKİ tarafından arazi ve arsa dışında yapılacak taşınmaz teslimleri (konut, bina, işyeri, sosyal tesis vb.) ve hizmetlere genel hükümler çerçevesinde KDV uygulanır.”
“Vakıflar Genel Müdürlüğünün yönettiği ve temsil ettiği mazbut vakıfların mülkiyetinde bulunan taşınmazların satışı KDV’den istisnadır. Genel Müdürlüğün mülkiyetindeki taşınmazlar ile Genel Müdürlük tarafından yönetilmeyen veya temsil edilmeyen vakıfların mülkiyetinde bulunan taşınmazların satışı ise istisna kapsamında değildir.”
- Mazbut Vakıfların taşınmaz satışlarına getirilen KDV istisnası uygulaması Tebliğin ilgili bölümüne işlenmiştir. Böylelikle; Vakıflar Genel Müdürlüğünün yönettiği ve temsil ettiği mazbut vakıfların mülkiyetinde bulunan taşınmazların satışı suretiyle gerçekleşen devir ve teslimler KDV’den istisna edilmiştir.
- 7555 Sayılı Kanun İle, 4760 Sayılı ÖTV Kanunu’nun 16’ıncı Maddesinin (4) Numaralı Fıkrasına Göre Teminat Karşılığı İthal Edilen Malın Teminatının Hesaplanmasına Esas ÖTV Tutarının KDV Matrahına Dahil Edilmesi Gerektiğine Yönelik Usul ve Esaslar Belirlendi:
Tebliğin 6’ıncı maddesi ile; Tebliğin (III/A-2.) bölümünün birinci paragrafına üçüncü alt çizgiden sonra gelmek üzere “- 4760 sayılı Kanunun 16 ncı maddesinin (4) numaralı fıkrası uyarınca teminat karşılığı ithal edilen malın teminatının hesaplanmasına esas özel tüketim vergisi tutarı,” satırı ile aynı bölümün sonuna aşağıdaki paragraflar ve Örnek eklenmiştir.
“7555 sayılı Kanunun 8 inci maddesi ile 3065 sayılı KDV Kanununun 21 inci maddesinde yapılan düzenleme çerçevesinde, 4760 sayılı ÖTV Kanununun 16 ncı maddesinin (4) numaralı fıkrası uyarınca teminat karşılığı ithal edilen malın teminatının hesaplanmasına esas özel tüketim vergisi tutarı, ithalatta KDV matrahına dahil edilmiştir.
4760 sayılı ÖTV Kanununun 16 ncı maddesinin (4) numaralı fıkrasında, (I) sayılı listedeki malların ithalinde, ödenecek ÖTV’ye karşılık olmak üzere türü, tutarı ve çözümüne ilişkin usul ve esasları Hazine ve Maliye Bakanlığınca belirlenmek suretiyle teminat alınacağı hüküm altına alınmıştır.
Bu kapsamda, 4760 sayılı Kanunun 16 ncı maddesinin (4) numaralı fıkrası uyarınca teminat karşılığı ithal edilen (I) sayılı listedeki malın teminatının hesaplanmasına esas ÖTV tutarı ithalatta KDV matrahına dahil edilecek olup, bu tutar dahil malın ithalat bedeli üzerinden KDV hesaplanacaktır. İthalat sırasında ödenen ve gümrük makbuzu üzerinde gösterilen KDV’nin, mükellefler tarafından indirim konusu yapılması mümkün bulunmaktadır.
Diğer taraftan, 4760 sayılı Kanuna ekli (I) sayılı listedeki malların yukarıdaki şekilde ithal edildikten sonra ithalatçıları tarafından yurt içinde tesliminde, ÖTV tutarı dahil toplam işlem bedeli üzerinden KDV hesaplanması gerektiği tabiidir.
- 7555 sayılı kanun ile, 4760 sayılı ÖTV Kanunu’nun 16’ıncı maddesinin (4) numaralı fıkrasına göre teminat karşılığı ithal edilen malın teminatının hesaplanmasına esas ÖTV tutarının KDV matrahına dahil edilmesi gerektiğine yönelik usul ve esaslar belirlendi.
- Amortismana Tabi İktisadi Kıymetler (ATİK) İçin Yüklenilen Ve İadeye Konu Edilen KDV Tutarının Hesaplanmasında ve İade Tutarına Pay Verilmesinde Uyulacak Usul ve Esaslar Belirlenmiştir:
Tebliğin 7’inci maddesi ile;
a)- Tebliğin “Amortismana Tabi İktisadi Kıymetlerde İade Uygulaması” başlıklı (IV/A3-1.3.) bölümünün sonuna aşağıdaki paragraflar ve Açıklamalı Örnek eklenmiştir:
“Aynı şekilde, mükelleflerin iadeye konu işlemleri ile ilgili olarak KDV ödemeksizin temin ettiği mal ve hizmet alımlarına ilişkin KDV iadesi talep etmeleri mümkün değildir. Bu durumda, iade hakkı doğuran işlem bedeli ile KDV’siz yapılan alım bedeli arasındaki farka genel vergi oranı uygulanmak suretiyle azami iade edilebilir KDV tutarı bulunacaktır.
ATİK’e ilişkin yüklenilen KDV tutarından, ATİK’in iade hakkı doğuran işlemlerde fiilen kullanılmaya başlandığı tarihten itibaren bu işlemlere ilişkin yüklenilen ve indirim yoluyla giderilemeyen kısmı itibarıyla pay verilmesi mümkündür.
İade talebine konu işlem bedelinin, ATİK’in aktife alınarak fiilen kullanılmaya başlandığı dönemden itibaren iade talep edilen dönem dahil ATİK’in kullanıldığı tüm işlemlerin toplam bedeline oranlanması ve ATİK’e ilişkin yüklenilen KDV’den iade talebine konu işleme ait orana isabet eden tutarda pay verilmesi gerekir.
ATİK’in sonraki dönemlerde de iade hakkı doğuran işlemlerde kullanılması halinde iade talep edilen dönem dahil iade hakkı doğuran işlem bedelleri toplamının bu dönem dahil ATİK’in kullanıldığı toplam işlem bedeline oranlanması suretiyle ATİK’ten iade hesabına pay verilebilecek KDV tutarı belirlenir. Önceki dönemlerde bu ATİK’ten iade hesabına pay verilen KDV tutarı düşüldükten sonra kalan tutar bu dönemdeki iade hesabına pay verilecek KDV tutarı olacaktır.
Ayrıca, her dönem için yapılacak oranlama sonucunda bulunan ATİK’e ilişkin yüklenilen KDV’den iade hesabına verilebilecek azami pay tutarı ile önceki dönemlerde ATİK’e ilişkin yüklenilen KDV’den iade hesabına verilen pay tutarları toplamı arasındaki fark kadar ilgili dönemde iade hesabına pay verilebileceğinden, bu farkın menfi olması halinde bu dönemde ATİK’e ilişkin yüklenilen KDV’den iade hesabına pay verilemeyecektir.
İlgili dönemde iade hakkı doğuran işlemler nedeniyle doğrudan yüklenimler ve genel giderlerden verilen pay sonrasında iade hesabına o dönemde ATİK’e ilişkin yüklenilen KDV’den verilebilecek azami pay tutarından daha az tutarda pay verilmiş olması halinde, iade hesabına dahil edilemeyen bu ATİK KDV pay tutarının sonraki dönemlerde oranlama yapılmadan doğrudan iade hesabına dahil edilmesi mümkün değildir.
Öte yandan, iade hesabına ATİK’lerden verilecek pay tutarı hesabının, ATİK’lerin aktife alınarak fiilen kullanılmaya başlandığı tarihten itibaren iade hakkı doğuran işlemler ile toplam işlemlerin bedeli dikkate alınmak suretiyle her bir araç için ayrı ayrı yapılması gerekmektedir. Ancak, birden fazla ATİK kullanılarak üretim yapan işletmelerde, iade hakkı doğuran işlemlerde kullanılan ve aynı vergilendirme döneminde aktife kaydedilen ATİK’ler için ayrı ayrı hesaplama yapılmasına gerek olmayıp bu ATİK’ler için tek bir hesaplama yapılması mümkündür.”
Böylelikle ATİK’lerden yüklenilen KDV’nin iade hakkı doğuran işlemlerde yüklenime konu edilebilmesi belirli hesaplama ve usul ve esaslara bağlanmış oldu.
Bize göre yapılan değişiklikte en önemli husus; ATİK’lerin aktife girdiği ve iade hakkı doğuran işlemde kullanılması durumunda bu tarihten itibaren iade hakkı doğuran her bir dönem için ATİK yüklenilen ve iadeye pay verilebilecek olan KDV nin ilgili dönemde yüklenime ve iadeye konu edilmesi esası olup, ATİK’lerden dolayı ilgili döneminde iadeye konu edilmeyen KDV’nin sonraki dönemlerde iadeye konu edilemeyecek olmasıdır.
Diğer bir husus ise; mükelleflerin ATİK’e ilişkin yüklenilen KDV’den iade hesabına pay verilmesi durumunda, yapılacak hesaplamalara ilişkin şablonu Tebliğde yer alan tablonun hazırlanarak, iade dosyasına eklenmesi zorunluluğudur.
Değişiklikler aşağıdaki gibi özetlenmiş olup, uygulamaya ilişkin “Açıklamalı Örnek” Tebliğde yer almaktadır:
- Mükelleflerin iadeye konu işlemleri ile ilgili olarak KDV ödemeksizin temin ettiği mal ve hizmet alımlarına ilişkin KDV iadesi talep etmeleri mümkün olmadığı hususu Tebliğe işlenmiştir.
- Bu durumda iade edilebilir azami KDV tutarı; iade hakkı doğuran işlem bedeli ile KDV’siz yapılan alım bedeli arasındaki farka genel vergi oranı uygulanmak suretiyle bulunacaktır.
- ATİK’lerden yüklenilen KDV; ATİK’in aktife alınarak, iade hakkı doğuran işlemlerde fiilen kullanılmaya başlandığı tarihten itibaren bu işlemlere ilişkin yüklenilen ve indirim yoluyla giderilemeyen kısmı itibariyle pay verilmesi mümkün olabilecek.
- İade talebine konu işlem bedelinin, ATİK’in aktife alınarak fiilen kullanılmaya başlandığı dönemden itibaren iade talep edilen dönem dahil ATİK’in kullanıldığı tüm işlemlerin toplam bedeline oranlanması ve ATİK’e ilişkin yüklenilen KDV’den iade talebine konu işleme ait orana isabet eden tutarda pay verilmesi gerekiyor.
- ATİK’in sonraki dönemlerde de iade hakkı doğuran işlemlerde kullanılması halinde iade talep edilen dönem dahil iade hakkı doğuran işlem bedelleri toplamının bu dönem dahil ATİK’in kullanıldığı toplam işlem bedeline oranlanması suretiyle ATİK’ten iade hesabına pay verilebilecek KDV tutarı belirlenir. Önceki dönemlerde bu ATİK’ten iade hesabına pay verilen KDV tutarı düşüldükten sonra kalan tutar bu dönemdeki iade hesabına pay verilecek KDV tutarı olacaktır.
- Her dönem için yapılacak oranlama sonucunda bulunan ATİK’e ilişkin yüklenilen KDV’den iade hesabına verilebilecek azami pay tutarı ile önceki dönemlerde ATİK’e ilişkin yüklenilen KDV’den iade hesabına verilen pay tutarları toplamı arasındaki fark kadar ilgili dönemde iade hesabına pay verilebileceğinden, bu farkın menfi olması halinde bu dönemde ATİK’e ilişkin yüklenilen KDV’den iade hesabına pay verilemeyecektir.
- İlgili dönemde iade hakkı doğuran işlemler nedeniyle doğrudan yüklenimler ve genel giderlerden verilen pay sonrasında iade hesabına o dönemde ATİK’e ilişkin yüklenilen KDV’den verilebilecek azami pay tutarından daha az tutarda pay verilmiş olması halinde, iade hesabına dahil edilemeyen bu ATİK KDV pay tutarının sonraki dönemlerde oranlama yapılmadan doğrudan iade hesabına dahil edilmesi mümkün olmayacak.
- İade hesabına ATİK’lerden verilecek pay tutarı hesabının, ATİK’lerin aktife alınarak fiilen kullanılmaya başlandığı tarihten itibaren iade hakkı doğuran işlemler ile toplam işlemlerin bedeli dikkate alınmak suretiyle her bir araç için ayrı ayrı yapılması gerekmektedir. Ancak, birden fazla ATİK kullanılarak üretim yapan işletmelerde, iade hakkı doğuran işlemlerde kullanılan ve aynı vergilendirme döneminde aktife kaydedilen ATİK’ler için ayrı ayrı hesaplama yapılmasına gerek olmayıp bu ATİK’ler için tek bir hesaplama yapılması mümkün olabilecek.
- Mükellef tarafından ATİK’e ilişkin yüklenilen KDV’den iade hesabına pay verilmesi durumunda, yukarıda belirtilen bilgiler çerçevesinde Tebliğ ekinde yer alan tablo hazırlanarak iade dosyasına eklenmesi zorunlu olacak.
- 1/4/2025 Tarihinden İtibaren Cumhurbaşkanı Tarafından KDV İade Talebinde Bulunulabilecek Asgari Tutar 2.000 TL’den 10.000 TL’ye Çıkarılması Nedeniyle Tebliğde Güncelleme Yapıldı:
Tebliğin 7’inci maddesinin (b) fıkrası ile; (IV/A3-1.7.) bölümünde yer alan Örnek 2:’den sonra gelmek üzere aşağıdaki paragraf eklenmiştir.
“Diğer taraftan, 15/3/2025 tarihli ve 32842 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 14/3/2025 tarihli ve 9582 sayılı Cumhurbaşkanı Kararıyla 1/4/2025 tarihinden itibaren yapılan işlemlere uygulanmak üzere mükelleflerin iade hakkı doğuran işlemlerine ilişkin olarak iade talebinde bulunabilecekleri asgari tutar 10.000 TL olarak belirlenmiştir.”
- Böylelikle Cumhurbaşkanı Kararı ile artırılan iade talep edilebilecek en az KDV tutarı Tebliğde güncellenmiş oldu.
Saygılarımızla.
BOĞAZİÇİ BAĞIMSIZ DENETİM VE YMM A.Ş.
(!) Sirkülerimiz yayımlandığı tarih itibariyle; ilgili olduğu mevzuat düzenlemelerinin duyurulmasına yönelik genel açıklamalar içermektedir. Mevzuat düzenlemeleri karşısında, her olayın kendine has özellikleri ile birlikte değerlendirilerek getireceği yükümlülükler veya sağlayacağı avantajlar titizlikle değerlendirilmelidir. Mevzuat değişiklikleri üzerine yapılabilecek yorum, eleştiri veya tavsiyeler önemli görülen konulara dikkat çekmeye yönelik olup, uygulamada ilgili kurum veya kuruluşların belirlediği usul ve esaslara göre işlem yapılması esastır. Konularında uzman kadrolarımızdan olaya özgü ilave görüş alınmadan, sadece sirkülerimiz esas alınarak yapılacak işlemler sonucunda doğabilecek zarar ve yükümlülüklerden yazar veya müşavirliğimiz sorumlu tutulamaz.
863 kişi tarafından görüntülenmiştir.