MERKEZ0(212) 433 83 00
ANTALYA0(242) 248 26 06
BURSA0(224) 240 09 07
KAYSERİ0(352) 220 50 40

2019-53-Yasal Süresi Dışında Düzenlenmiş APHB’lerin e-Bildirge v.2 Üzerinden İnternet Ortamında Gönderilmesi

Tarih              : 22.03.2019

Sayı                : 2019-53

Konu              : Yasal Süresi Dışında Düzenlenmiş APHB’lerin e-Bildirge v.2 Üzerinden İnternet Ortamında Gönderilmesi
 
Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından yayınlanan 14.03.2019 tarih E.4171008 sayılı Genel Yazı’da; süresi dışında düzenlenen asıl, ek veya iptal aylık prim hizmet belgelerinin SGK’ ya elektronik ortamda verilebilmesine yönelik açıklamalar yapılmıştır.
 
Buna göre;
 
  • İşverenlerin yasal verilme süresi geçmiş aylık prim ve hizmet belgelerini internet ortamından göndermelerine olanak sağlayacak e-Bildirge v.2 programları tamamlanarak Kurumun internet sayfasında bulunan “e-SGK-İşveren-e-Bildirge v.2” menusu üzerinden işletime alınmış bulunduğu, 
  • İşverenlerin yasal süresi dışında düzenlemiş oldukları aylık prim ve hizmet belgelerini kağıt ortamında düzenlemeksizin e-Bildirge v.2 uygulaması üzerinden Kuruma gönderebilecekleri, 
  • Söz konusu uygulamanın 2008/10. Ay aylık prim ve hizmet belgesi ve sonrası dönemlere ilişkin olarak kullanılabileceği, işverenlerin (B)-Yasal Süresi Dışında Verilmiş APHB” kodu ile bu kapsamdaki belgeleri gönderebilecekleri, 
  • İşverenlerin sisteme kaydettikleri belgeler üzerinde gerekli incelemenin yapılarak onaylanabilmesi amacıyla işyerinin bağlı bulunduğu sosyal güvenlik il müdürlüğünün/sosyal güvenlik merkezinin onay ekranlarına düşeceği ve ilgili ünite tarafından onaylanmasının ardından tahakkuk ve hizmet kayıtlarının oluşacağı, 
  • (B)-Yasal Süresi Dışında Verilmiş APHB” kodu ile işverenlerce sisteme kaydedilen belgeler için toplu onay yapılamayacağı, 
  • Ancak, işverenlerce sisteme yüklenip ünite tarafından denetime gönderilen belgelerin tahakkuk kısmının denetime sevkle birlikte oluşacağı ve işverenlerce oluşturulan tahakkukun ödenebilecek olmakla birlikte bu tür belgelerin hizmet kayıtları denetim neticesine göre oluşturulacağı, 
  • İşverenlerin sisteme kaydetmiş oldukları belgelerin ne aşamada olduğuna ilişkin bilgiye e-Bildirge v.2 ekranlarında bulunan “Şube Onayı Gerektiren Belge Durumları” menüsü üzerinden ulaşabilecekleri, 
  • Ünite tarafından yapılan inceleme neticesinde, işverence sisteme kaydedilen belgenin tamamının işleme alınmayacağı yada kısmi olarak işleme alınmaması gereken bir kısmının olduğu durumlarda belge ünite personelince reddedileceği, reddedilen belgeler işveren ekranlarına düşeceği ve işverenlerce sistemden silinebileceği gibi düzeltme yapılmak suretiyle (denetim neticesinde işlem yapılan belgeler hariç) tekrar onaylanabileceği,
 
Belirtilmektedir.

 
         Yapılan bu düzenleme sonrası; süresi dışında düzenlenen aylık prim hizmet belgelerinden dolayı uygulanacak idari para cezalarında herhangi bir değişiklik olmamaktadır. Ayrıca yapılan düzenleme sonucunda süresi dışında düzenlenen aylık prim hizmet belgelerinin elektronik olarak gönderilmesi bir zorunluluk olmayıp, dileyen işverenlerimiz veya meslek mensuplarımız bu belgeleri eskiden olduğu gibi kâğıt ortamında da gönderebilirler.
 
  • Söz Konusu Genel Yazıya Ulaşmak İçin TIKLAYINIZ
 
 
Saygılarımızla.
 
            BOĞAZİÇİ BAĞIMSIZ DENETİM VE YMM A.Ş.
 

3634 kişi tarafından görüntülenmiştir.

VERGİ SİRKÜLERİ


BOĞAZİÇİ BAĞIMSIZ DENETİM ve YMM A.Ş.


Boğaziçi Bağımsız Denetim ve YMM A.Ş. vergi ve yönetim danışmanlığı hizmetleri veren profesyonel bir organizasyondur.

© Copyright 2016-2024 | Boğaziçi Bağımsız Denetim ve YMM A.Ş.