MERKEZ0(212) 433 83 00
ANTALYA0(242) 248 26 06
BURSA0(224) 240 09 07
KAYSERİ0(352) 220 50 40

2019-75-Gümrükte Özel Fatura İşlemlerinin Elektronik Ortamda Yapılabilmesine Yönelik Genelge Yayınlandı

Tarih              : 22.04.2019

Sayı                : 2019-75

Konu       : Gümrükte Özel Fatura İşlemlerinin Elektronik Ortamda Yapılabilmesine Yönelik Genelge Yayınlandı

 
Gümrükler Genel Müdürlüğü tarafından yayınlanan 18.04.2019 tarih 2019/15 sayılı Genelge ile; 18.04.2019 tarihinden itibaren uygulanmak üzere, KDV Genel Uygulama Tebliğine göre düzenlenen “Özel Faturaların” Gümrük İşlemlerinin elektronik ortamda yapılacağı, 13.05.2019 tarihinden itibaren elektronik ortamda işlemi tamamlanamayan özel faturaların, kağıt ortamında onaylanmayacağı yönünde uygulamaya yön verilerek, özel fatura süreçleri ve teyidi konusunda açıklamalara yer verilmiştir.
 
Genelgeye Göre;
 
  • Özel fatura düzenleyecek yükümlüler tarafından ilgili mevzuat çerçevesinde bildirilmesi gereken özel fatura bilgileri Tek Pencere Portal Sistemi (https://uygulama.gtb.gov.tr/TekPencere) üzerinden Bakanlığa iletilir. 
  • Sistem tarafından Bakanlığa iletilen özel fatura bilgileri esas alınarak 16 haneli geçici tescil numaralı ihracat beyannamesi oluşturulur ve geçici tescil numarası bildirim yapan yükümlüye Tek Pencere Portal Sistemi üzerinden iletilir. 
  • Özel fatura kapsamı eşya, ihracat işlemlerinin gerçekleştirileceği gümrük müdürlüğüne, 16 haneli geçici tescil numaralı ihracat beyannamesi numarasının bildirilmesi suretiyle “KDV Genel Uygulama Tebliği”nde belirtilen süreler kapsamında sunulur. 
  • Muayene ile görevli memur tarafından geçici tescil numarası ile bildirilen beyan bilgileri çağırılarak kağıt ortamındaki özel fatura bilgileri ile sistem üzerinden bildirilen özel fatura bilgileri karşılaştırılır. Özel faturada yer alması gereken ancak özel fatura düzenlenirken mevcut olmayan bilgiler doldurulur ve ihracat beyannamesi tescil edilir. 
  • Eşya ve beyana ilişkin gerekli kontroller yapılarak, ihracat beyannamesinin gümrük işlemleri tamamlanır. 
  • İşlemleri tamamlanan ihracat beyannamesi çıkış bildirimi (hava ve deniz yolu) ile ilişkilendirilerek özel fatura kapsamı eşyanın fiili ihracatı gerçekleştirilir. 
  • Özel fatura işlemi kara sınır gümrük müdürlüğünden gerçekleştirilecekse, eşyanın fiili ihracatının gerçekleştirilmesini müteakiben ihracat beyannamesi sistem üzerinden memur tarafından kapatılır. 
  • Fiili ihracatın gerçekleştirilmesini müteakiben kapanmış beyanname bilgileri sistem üzerinden Hazine ve Maliye Bakanlığına iletilir. Özel fatura işlemlerinin teyidine ilişkin Hazine ve Maliye Bakanlığı ile başkaca bir yazışma yapılmaz. 
  • Yukarıda belirtilen özel faturaya ilişkin elektronik işlemler ile birlikte özel fatura kapsamında kağıt ortamında halihazırda yapılan tüm işlemler aynen yapılmaya devam edilir. 
  • Özel faturaya ilişkin öncelikle elektronik işlemler tamamlanır ardından kâğıt ortamındaki işlemler tesis edilir. 
  • Özel fatura kapsamı eşyanın yolcu beraberinde taşınması halinde özel fatura işlemleri elektronik ortamda yürütülmez; işlemler sadece kağıt nüsha üzerinden yapılır. 
  • İlave bir düzenleme yapılıncaya kadar yukarıda belirtilen işlemler elektronik ve kâğıt ortamında birlikte yapılmaya devam edecektir. 
  • İşbu Genelge hükümleri yayımı tarihinde yürürlüğe girmekle birlikte, 13.05.2019 tarihinden itibaren elektronik ortamda işlemi tamamlanmayan özel fatura, kağıt ortamında onaylanmayacaktır. 
 
 
Söz Konusu Genelgeye Ulaşmak İçin TIKLAYINIZ
 
 
Saygılarımızla.
 
            BOĞAZİÇİ BAĞIMSIZ DENETİM VE YMM A.Ş.
 
 
 
 
 

1568 kişi tarafından görüntülenmiştir.

VERGİ SİRKÜLERİ


BOĞAZİÇİ BAĞIMSIZ DENETİM ve YMM A.Ş.


Boğaziçi Bağımsız Denetim ve YMM A.Ş. vergi ve yönetim danışmanlığı hizmetleri veren profesyonel bir organizasyondur.

© Copyright 2016-2024 | Boğaziçi Bağımsız Denetim ve YMM A.Ş.